آیا کاربران از iPhone X رضایت دارند؟

کمپانی Creative Strategies اخیرا برای سنجش رضایت مشتریان از iPhone X بیش از 1700 کاربر را (با تمرکز بر مشتاقان زودهنگام) بررسی کرده است. این گروه خریدارانی هستند که به محض ورود محصولی جدید به بازار برای خرید آن میشتابند بی آنکه منتظر بمانند تا اطلاعات کافی در مورد کارایی و سایر ویژگی های آن محصول در اختیار عموم قرار گیرد. به گفته این شرکت تحقیقاتی هرچند این گروه از خریداران عموما هواداران پر و پا قرص اپلاند، برای تحقیق مورد نظر بسیار مفیدند. بر طبق این تحقیق، دارندگان میزان رضایت خود از iPhone X را به طور کلی 97% اعلام کرده اند. این عدد ترکیبی است از کاربرانی که از گوشی خود راضی یا بسیار راضیاند، چنانکه 85% کاربران گزینه بسیار راضی را انتخاب کردهاند.
چرا کاربران تا این حد راضیاند؟

این تحقیق چرایی رضایت کاربران را نیز بررسی کرده است. در این میان 7 مورد اول از ویژگی ها امتیازی بالاتر از 90% به دست آورده اند که نصفشان نیز نزدیک 100% امتیاز گرفتهاند و شامل طراحی، سرعت، کیفیت تصویر، گزینه های حرکتی، نمایش FaceID و باتری هستند. عمده کاربران به این ویژگیها نمره بالایی دادهاند. از آنجا که دست کم عمده مشتریان سختگیر نیز از کیفیت طراحی ظاهری، خصوصاً گزینه های حرکتی کنترلی رضایت دارند، می توان گفت که قمار اپل بر تمرکز بیش از پیش بر این خصوصیات نتیجه بخش بوده است.
همان طور که حدس زده میشد، پایینترین میزان رضایت در میان همه ویژگی ها از آن Siri است و تنها 20% مشتریان نظری مساعد درباره آن داشتهاند. کریتیو استراتجیز بلافاصله یادآوری می کند که این همه در حالی است که قرار بود پردازنده iPhone X چنان باشد که قابلیت های دستیار دیجیتال را بهبود و ارتقا بخشد. بر اساس این داده ها و با توجه به اینکه حتی سرسختترین هواداران اپل نیز از Siri رضایت خوبی ندارند، اپل راه درازی برای بهتر شدن در این حوزه در پیش رو دارد. نتیجه گیری کلی این تحقیق آن است که حتی با وجود افت اخیر در فروش، iPhone X خوشایند مشتریان اپل بوده است.
برچسبها: